Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

12 May 2014

Belajar Buat Sabun Cantik - Sabun HOMEMADE

Assalamualaikum.

Penat betul seharian menguruskan hal pindah barang ni. Walaupun dari sini ke sana sahaja..dan dari sana ke sinun, tetapi tetap feloh2 membasahi baju. Sudahnya nak buat sabun tempahan tertangguh.



Petang dah tiba.. maka dikerahkan lah tenaga pekerja yang ada untuk menyiapkan tempahan. Bukan banyak pun, tetapi perlu disiapkan untuk dibalut cantik..

Ermmm.. Nak belajar buat sabun cantik tak? Akademi Kecantikan Laara ada ajar berbagai modul untuk produk kecantikan. Tenaga pengajar memang terlatih oleh chemist bertaraf international. Kalau nak beli material produk kecantikan, memang ada AKL bekalkan.. Mudah kan. Lepas belajar, beli pun dari tempat yang sama.

Belajar buat sabun cantik ni bukan susah sangat pon.. tetapi teknik dan skill kena betul. Jika untuk sabun khas kulit, perlu kenalpasti bahan dan juga sukatan. Yang itu kena belajar dengan kami dulu. Hehehe. Teori dan praktikal. Boleh la jengah Page LAARA di FB.

Jom tengok gambar sabun cantik... 


Oh ya! Di dalam bekas yang merah tu, scrub muka. Boleh guna untuk badan. Semuanya adalah produk homemade. :)





Dua keping gambar dulu.. lagi 3 tak dapat dimasukkan. Line internet sangat 'siput' malam ni.. Hehehe. :)

No comments:

Post a Comment

Kalau suka entri ni, berilah komen sikit. hehehe...