Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

18 January 2012

Impian dan Ketinggian

Assalamualaikum.

Sambil menunggu lepat pisang masih dikukus.. (pertama kali membuat lepat pisang).. (^___^), saya 'berjalan-jalan' di internet ini tanpa tujuan. Singgah gambar itu..snggah gambar ini..

Tiba-tiba saya terasa ingin bercuti ~ Tempat pilihan saya bukanlah di negara-negara Barat sebaliknya saya tertarik dengan Beijing! Dengan kos perjalanan yang murah, barang-barang yang ditawarkan sangat murah, winter yang mengujakan, Tembok Besar China (dah lama berangan-angan nak panjat tangga demi tangga) dan macam-macam lagi perkara menarik hati. 


Saya nak merasa mengepal sajli.. Waaaaa..

Saya juga ingin ke Egypt. Macam best.. Ehem! Lagiiii? Kashmir... Lagiiii? New Zealand (pemandangannya sangat cantik!).. Lagiiiiii?? Dan tentu sekali saya ingin ke Tanah Arab. Mekah dan Madinah. Kali ini bukan sahaja ingin bercuti, tetapi saya ingin menunaikan Rukun Islam ke 5. 


Indahnya!!! Ya Allah, murahkan lah rezekiku ..Permudahkanlah segala urusanku di dunia dan akhirat. Amin.


Wah!! Banyak kan tempat idaman saya. Cumaaaa.. saya sangat-sangat bermasalah di dalam perjalanan yang jauh kerana saya ----> GAYAT! Saya tidak dapat berdiri lama di koridor bangunan biarpun hanya berada di tingkat 1. Saya mengigil apabila menaiki lift di Pan Pacific bersebelahan dengan PWTC kerana.. liftnya berada di luar bangunan dan berdinding kaca!! Saya pernah menempuh perjalanan udara sekitar Malaysia.. dan saya tidak berani memandang ke luar tingkap. Malah hampir mengangkat kaki kerana sangat-sangat rasa "tergantung".

Bagaimana hajat ingin bercuti ini ye..? Mungkin dengan adanya En Love di sebelah dapat menghilangkan sedikit gemuruh saya di tempat tinggi. Atau saya hanya membatukan diri sepanjang perjalanan .. ~ Kalau perjalanan sehingga 6 jam? Hehehehe.. Betul-betul saya bertukar menjadi batu nanti.

InsyaAllah. Saya ingin pergi ke tempat idaman saya bermula tahun ini dan mengenepikan perasaan gayat saya itu dengan drastik. Mampukah? Hahahaha! Saya kurang mempercayai diri sendiri. 

Suatu ketika dulu, saya telah ke Langkawi dan menempuh perjalanan udara seorang diri. Oleh kerana saya seorang yang gayat dan tidak mahu duduk di tepi tingkap, maka Allah turunkan ujian.. Hehehe! Tempat duduk saya betul-betul tepi tingkap. Saya mula rasa mengigil. Alahaii.. Datang seorang wanita dan lelaki pertengahan umur dan duduk di sebelah saya. Saya memandang dan berbalas senyum. Sekadar menutup rasa debar yang menyesakkan dada.

Eh! Saya toleh sekali lagi. Khatijah Tan rupanya. Ehem! Mujur bukan Pierre Andre sebelahnya. Kalau tidak, saya tentu akan semakin beramah mesra .. (dengan ibunya..) Hehehehe!  Semasa flight mula take off.. tiba-tiba saya lihat Khadijah Tan memejamkan matanya dan kakinya diangkat sedikit.  Suaminya memegang erat beliau. Wahhhhh!!!! Saya yang sememangnya penggayat ini terus hilang kegayatan akibat asyik melihat mereka berdua. Hehehe.. " Owhh.. Dia macam aku rupanya.." ungkapan di dalam hati.. Sedar-sedar kapalterbang dah stabil di udara.. Huhuhuhu.. Untie Khadijah tersenyum memandang saya.. Hehehe.. 

              Cute je kan. Dan dia seorang yang berbudi bahasa. :) ~ Saya suka lakonan Untie Khatijah ni.


Pasangan ini sangat romantik dan cute . Saya semakin rasakan dia cute apabila dia mencuit saya dan bertanya, " Adik ni, adik kepada penyanyi ************ tu ke? Suami I tanya sebab dia cakap nampak hampir sama muka dengan penyanyi tu.. "... Waaaaaaa!! Saya ditimpa perasan seketika. Terlupa yang saya sedang menaiki kapal terbang dan perlu pura-pura tidur.. Hehehe.. Malunya saya. 


Ooohhhhh!!  Inilah ******  itu. Sama kah kami berdua..? Hehehehe.. Pengsan En Love saya nanti kalau baca entry ini. (^____^)

Kalaulah ditanya saya apakah perasaan saya ketika berada di tempat tinggi seperti itu ----> apa yang terlintas difikiran ialah, 'aku sedang terawang-rawang..tanpa tali.. tanpa tiang.. kalau ditakdirkan aku tercampak ke bawah.. maka... ' . Itulah perasaan seorang gayat seperti saya.

No comments:

Post a Comment

Kalau suka entri ni, berilah komen sikit. hehehe...