Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

16 October 2014

Raptai Menulis

Assalamualaikum Semua.


Fuhhh..fuhh.. habuk dah blog saya. Ya Allah. Lamanya tak update. Dari utara selatan timur barat saya ke sana ke mari, blog yang comel loteh ni saya tak update. Ermmm.. Itu tandanya saya.. ? Busy!! :)

Kali ni nak menulis raptai. Atau marathon. Semua cerita nak dikongsikan hari ini. Sahih banyak spelling salah. Kalut nak siap cepat. Okay..okay. Saya cuba sampaikan penceritaan dan perkongsian dengan baik ye.


Jika ada yang tak berapa nak faham macam drama Hindustan..boleh PM saya. :) FB saya --> Feirouz Azalia. Add di situ sebagai rakan JIKA ingin berurusniaga atau bertanya tentang akademi saya. Jika nak jadi menantu saya, boleh add di FB lain. Waaa.. Jadi menantu lah sangat! Solat cukup ke? Zakat bayar ke? Puasa penuh ke? Pstttttt.. hensem tak? :D :D

Orang Negatif

Tiba2 je kan saya tulis tentang orang negatif. Mana taknya. Saya sering mengadakan bengkel untuk individu yang berminat nak belajar tentang produk. Banyak juga berjumpa dengan orang negatif ni. Saya sangat rasa terpukul. Bukan sebab kena pukul..tapi rasa nak marah, dan perlu belajar bersabar. Jika saya gagal mengawal kemarahan..rasa sangat terpukul kerana saya lemah.

1. Orang negatif sering tidak puashati dengan apa yang diajar. Mereka mahu lebih lagi. Kemahuan itu dalam perbuatan dan kata2 tidak berpuashati. 'Ini jerr.. Ingatkan belajar buat bom.." Gitulah contohnya. Sedangkan benda asas dan mudah yang kita ajar pun dia masih terkial2 nak buat. Tetapi dah demand nak buat bom. 

2. Orang negatif akan memandang rakan yang lain yang sedang teruja bertanya.." Hek eleh.. Tergedik2.. Aku kat belakang ni camne nak nampak?'. Kalau tak nampak, bangun. Kalau taknak bangun duduk diam2. Oranglain bangun bertanya sebab berminat nak belajar. Kalau awak tu duduk diam2 sorang2 kat belakang sampai kira berapa biji lampu, memang lah takkan dapat faham apa yang diajar.
3. Orang negatif mengharapkan permata dari Lautan Hindi. Dasar lautan lagi..sedangkan dia hanya membayar untuk beli perahu nelayan. Macam mana nak dapatkan permata. Bukan kami mementingkan wang ringgit...tetapi bila dah belajar untuk basic..maka basic lah kami ajar. Try dulu yang basic.. jadi atau tak. Bila dah tahu dan faham, ambil lah kelas advance. Jangan ingat kami hanya mengajar sebab duit. Takk!! Fokus kami melahirkan usahawan kecantikan. Bukan menjana keuntungan semata2. Jadi belajar dulu yang mana termampu dek diri.


Dan banyak lagi orang2 negatif yang kami jumpa. Jika ada yang banyak benar unsur negatif, usahlah ke kelas kami..kerana kami tidak mampu 'polish' orang sebegini. Bukan sahaja pasal negatif, ada juga yang mahu kami buat produk yang ada bahan kimia untuk mereka..

Allah.. Lupakan niatmu itu. Kami tidak akan menghasilkan produk berbahaya untuk masyarakat. InsyaAllah. Manusia lain tak nampak, tapi Allah dok perati jeee tu.


Ermm.. Okay.. Saya nak sambung menulis entry lain. Entry ni hanya warm up sahaja ye. :)


Moral : Jangan jadi orang berfikiran negatif.

No comments:

Post a Comment

Ada nak tanya apa-apa ke?