Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

16 October 2014

Dr Azizan Yang Sebenarnya... Siri 4

Assalamualaikum.

Dah baca semua siri2 tu kan. Ini Siri 4.
Saya bukan nya nak komen sangat tentang Dr Azizan ni, tetapi memang beliau... sape yang kenal, kenallah. Sapa yang tak kenal ..tak kenal la..

Dr Azizan pernah ditohmah macam2.. Konsepnya.. "ada aku kesah?' Jadi, kalau kita nak kuat..amalkan konsep.."ada aku kesah'.

Dr Azizan juga pernah diuji macam2 ujian peribadi dan lain2. Taknak la singkap hal tak sepatutnya.. Tetapi, ambil semangat dari kegagalan adalah satu perkara yang patut dipuji. Bukan jadikan kegagalan itu sebagai tiket nak muram durja. Tak de class tau insan lemah2 ni.

Okay.. taknak bebel2, kita baca Siri 4 yang saya tulis di FB saya ni..



Sambungan..
Siri 4.
(akhir)
Selepas DAO mula bercakap.. aduhaiii. Comel dan kelakar. Tapi kata2nya menikam jantung. Banyak sangat biawak dalam kepala.. Nak halau biawak kena guna macam2 cara. Hehehee.
Nak cerita bagaimana perasaan tu..memang tiada kata2 yang sesuai. Saya terkesima. Memang ternyata beliau insan hebat. Macam ada kuasa sihir. Errrr...Takkan lah kot. Saya sangat kagum, sebab niat dan matlamat beliau. Tidak pernah lagi saya jumpa seorang jutawan yang mahu mengajak kita ke arah berjaya dengan bimbingan dan dorongan. (kecuali Puan Ainon - yang saya hormati)
DAO menyuntik semangat. Macam kena letrik. Saya yang seorang yang sentiasa bersemangat dan agresif ni makin bersemangat jadinya. Ia bukan program lagha. Ia adalah kerana tanggungjawab dan kasih sayang sesama Islam.
Yela.. Free.. Kena lah puji!! - Tapi pujian ni sangat benar! Tiada sebab nak bodek dll. Saya terkesima!!!
Menyesal saya pergi ke Klinik Usahawan ni..!!
..sebab saya ternyata mula ketagih ilmu.
Tanpa pengetahuan saya, suami ambilkan dua borang untuk ke seminar MMM Sept 2014. Yelah. Duit boleh korek tabung...kata suami. Boleh jual kerusi meja.. yang penting. Ilmu!! Jika tanpa ilmu..mana nak berjaya.. Meja dan kerusi boleh beli baru jika banyak duit.. Nak duit kena ada ilmu.. Kalau tak de ilmu macam mana nak berjaya. Eh! Dah berapa kali ulang ni..
Terjebaklah kami berdua di dalam seminar MMM selama 3 hari 2 malam. Giler kentang lah!! - kata orang muda sekarang. Ya Allah. Saya tak tahu macam mana nak describe. Memang menyakitkan hati! Sebab saya dah mula menjadi semangat bara..bara..setelah hadir ke MMM. Memang saya dah apply beberapa modul di dalam MMM ni, tapi tak menjadi seperti pokok kelapa..hanya semampu pokok bunga raya.. kembang..tak meninggi. Mana tahan.. Jeles tengok sayup je pokok kelapa.
Saya hanya dapat memberi pesanan pada rakan2 semua.. Jika kalian nampak KLINIK USAHAWAN dijalankan.. jangan tak daftar. Jangan tak ambil peluang ni. Pergi lah! Tadahkan sahaja telinga untuk ilmu. Memang kena bayar. Ambil lah yang mana mampu. Tiada paksaan dan ugutan halus seperti sesetengah tempat kecikkan badan tu. Opsss.. So..jangan takut. Bawa rakan2 yang boleh support kita. Jangan bawa yang negatif. Nanti, dia ajak balik. 
Bila ada kejogetan, jogetlah dengan santai kerana mendatangkan semangat lain macam. Nak terkinja2 pun boleh..cuma saya tak mampu. Malu lebih menguasai.
Nak kongsi juga tentang suka duka di dalam MMM.. Nanti ada masa saya akan update lagi tentang ni.
Inilah pengalaman saya.. Sakit hati sebab, dah terjebak dan tak boleh berhenti. Tak suka sebab, bara..bara sekejap sangat. Hahaha.. Rasa sangat tertipu sebab, ingatkan seminar kosong, rupanya banyak sangat info hebat.
Eh.. Saya bukan seorang yang mudah terpengaruh. Sangat sukakan realistik dan nampakkkkk depan mata.. rasa sendiri... Bukan hanya omongan kosong. Bila saya rekemen, sangat bagus..maka, percayalah! Ia memang bagus!!
Dr Azizan Osman, saya menyahut cabaran anda! Terima kasih sifu!

No comments:

Post a Comment

Kalau suka entri ni, berilah komen sikit. hehehe...