Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

16 October 2014

Dr Azizan Osman? What??? Erghhh!

Assalamualaikum.

Wow! Tajuk pun dah menjolok saranghae... Sarang Tebuan! Saya kan..sebenarnya sangat arlegik dengar nama Dr Azizan Osman ni. Siapa sebenarnya jejaka kacak ini..? Pelakon ke? Suami pelakon ke? Hebat sangat ke? Bagus ke?

Seminar Dr Azizan Osman.. Sana sini saya tengok orang bercerita tentang DAO ni. Dr Azizan Osman hensem orangnya! Dr Azizan Osman sangat bagus. Dr Azizan Osman sangat best!! Best giler! Giler pun tak best macam ni! Woaaaa... Saya tak de lah membenci Dr Azizan yang menjadi pujaan ramai ni, tetapi saya musykil. Dia ni siapa? Bomoh dari Jerantut ke? Tok Batin Bentong ke?

Hebatnya Dr Azizan Osman di mulut rakan2 saya. Siap letak pula logo kecil tepi gambar FB. MashaAllah.. Fenomena apa ini??

Saya nak share Kisah Satu..
Kisah ni saya tulis di FB saya.. Tapi saya nak share juga di sini. Semua nya ada 4 siri. Siri ke 5 dah malas nak taip. Hehehehe..

Cekidot..


Satu pengalaman.
Siri 1.
Baru2 ini, saya mengikuti seminar DAO. Alah. Seorang lelaki yang dikatakan hebat tu. Oh Tuhan!! Apa sudah berlaku ni..? Kenapa saya terjerat dengan perkara sebegini? Ermmm.. Millionaire Marketing Mastery la sangat! Kenapa lah saya buat perkara yang..??
Kisahnya..bermula sejak tiga tahun lepas lagi sebenarnya. Mak saya selalu benar menyuruh saya ke seminar DAO yang sangatlah glamour dengan gambar tangan tunjuk kepala tu. Macam comel je.. Macam comel je.. Comel la sebab chubby macam saya.
Saya memang tak mahu ke seminar yang saya rasa pelik tu. Mana taknya. Dengan gambar orang beribu2 penuh dewan. Tak cukup dengan gambar..pujian melambung2 dari ramai orang seumpama taksub, saya rasakan..owh!! Insan comel itu mesti ada benda pelik2 ni. Sudah lah tiba2 jadi glamour dan pengikutnya pula ekstrem semacam..ngeri saya nak hadir seminar tersebut. Bukan nak fikir yang buruk2, cuma jadi pelik sebab..'dia siapa, dari mana datang..dan tiba2 sahaja menggegarkan Malaysia dengan gambar comel tu'. Setelah gagal memujuk saya, emak putus asa.
Bila emak give up..suami pula jalankan jarum halus. Try dulu dengar. Free je katanya. Aduh! Nak buat apa pergi walaupun free. Mesti seminar tu tak berbaloi. Maklumlah..free.. Kann. Nanti balik dari seminar, saya pun jadi pelik macam pelajar beliau.
Tahun 2014..saya terrr isi borang nak hadir ke sesi free beliau. Allah..! Sesuatu sudah berlaku.. Apa yang sebenarnya terjadi.. Ermmm.. Itulah. Sepatutnya saya jangan terpengaruh..
Nanti saya ceritakan perkara sebenar di Siri 2.
*bersambung...

No comments:

Post a Comment

Kalau suka entri ni, berilah komen sikit. hehehe...