Dalam perjalanan kembali ke tempat asal..

14 January 2012

Saya Terluka!

Assalamualaikum.

Lamanyaaa saya tidak menaip sebarang entry di blog saya yang tercomel ini (comel untuk saya ..hehehehe..).Kebelakangan ini saya teramat-amat sibuk dengan kerja saya dan beberapa projek baru yang sedang berjalan. Mudah-mudahan segalanya berjalan lancar dan diberkati Allah. Berkat tu yang penting. Nak rezeki tak berkat... banyakkkkkk.... tapiiiii.. ingat Mati.. Hehehe.. Lari topik la pulak kan..

Ok.. Sebenarnya hampir 2 minggu saya terluka. Berdarah. Terasa sakit! Serius saya sangat-sangat pedih! En Love hanya mampu melahirkan simpati. Biarpun lukanya nampak kecil tetapi ia amat-amat mengesankan saya. 


Tengok niiiii...


Haaa.. Nampak tak? Betapa terlukanya saya. Ini semua gara-gara bawang besar! Kenapa dia bulat sangat?? Dan pisau yang tajam! Kenapa lah tajam sangat??? ~ Saya rasa saya dah potong bawang tu dengan ayunya. Huhuhu.. Hampir putus isi di tepi kuku saya. Darah mengalir banyak biarpun lukanya hanya dijari. :(


Ni satu lagi gambar kelukaan itu. Abaikan jari saya yang tak cantik dan berkerut itu ye. Perhatikan pada balutan plaster yang dibalut oleh En Love. Sangat seni kan? Hehehehe.. Terima kasih En Love ye.. Kerana menenangkan saya yang panik melihat darah yang banyak.



Dannnnnnnnnnnnn.. Ini pula hasil tangan En Love yang memasak untuk kami. Ehem! Rupa-rupanya En Love saya pandai masak. Malah sangat sedap!!!
 
Sekarang, jari saya dah sembuh. Parutnya tetap ada. 

Moral of the story, ~ berhati-hatilah menggunakan pisau, beritahu ayah anda jangan asah pisau terlalu tajam, elakkan memotong bawang dengan ayu. Dannn.. inilah salah satu cara untuk merasa masakan suami anda. Heheheheh... (^____^)

No comments:

Post a Comment

Kalau suka entri ni, berilah komen sikit. hehehe...